En typisk gravid treningsuke



 

Her er hva jeg typisk gjør av trening en uke nå som jeg er gravid og magen vokser:

Mandag: Fri
Tirsdag: Spinning + litt styrke
Onsdag: Gravidyoga. Kanskje en halvtimes svømming før timen.
Torsdag:Fri/trening med venninne?
Fredag:Løp/Ellipsemaskin 30 minutter + styrke
Lørdag:Fri
Søndag:Spinning/Ellipsemaskin + litt styrke

I helgene blir det gjerne langrennsturer om jeg er på fjellet. Da går jeg kanskje to timer, men i ganske rolig tempo, og jeg er blitt en pyse i nedoverbakkene ;)

Jeg trener altså minst tre ganger i uken, pluss gravidyogaen på onsdager.

Ettersom man ikke skal ta så hardt i når man er gravid (jeg holder pulsen på maks 150), kan det lett bli litt kjedelig, så jeg passer på å gå på spinningtimer som er supermotiverende, også har jeg altså trappet opp styrketreningen.

Viktig med styrke for bein, rumpe, rygg, bryst, skuldre og armer (som stort sett egentlig er hele kroppen?!?!) Jeg trener faktisk også magen, magemuskelene er jo stort sett lagt seg på siden av magen, så det går fint med noen halvhjertede side-situps, samt planken :) ser også at man kan gjøre situps på ball, så det får jeg vel prøver fremover.

I'm back!



Nå har jeg ikke blogget siden oktober, egentlig har dagene flydd avgårde. Jeg har trent nesten som vanlig, og ikke minst er skisesongen igjen!

Men den største forandringen er at jeg har fått mage - STOR mage, for jeg er gravid :)

Nå skal jeg blogge litt rundt treningen min som gravid, og forhåpentligvis etter at vår lille prins kommer.
Jeg er jo nå allerede over halvveis (uke 23), og jeg føler meg i veldig fin form.

For å oppsummere litt: Den aller første tiden, rett etter at jeg oppdaget at jeg var gravid (i september), tok jeg det rolig mtp treningen. Det vil si lite løping fordi jeg var så redd for at noe skulle skje.
Det litt fascinerende er at før jeg visste at jeg var gravid (typ dagen før) var jeg å løp på Sats, men kroppen var bare sliten. Jeg trodde det var fordi jeg hadde trent dagen før og trengte en pause, og det var det jo, men av helt andre årsaker.

Jeg har tatt opp løpingen igjen, men holder meg til halvtimes -45 minutter rolig løping. Nå de siste ukene har jeg trent mest spinning, også har jeg trappet opp styrketreningen.

Når kroppen vokser, er det utrolig deilig å trene og føle seg sterk!

 

 

New York. Nå er jeg i NY,byen hvor folk enten er supertrente eller superfeite. Masse herlige sportsb

727961-1-1287539342550.jpg
727961-1-1287539343632.jpg
New York. Nå er jeg i NY,byen hvor folk enten er supertrente eller superfeite. Masse herlige sportsbutikker og treningssentre på hvert gatehjørne. Idag ble det en kjempefin runde i central park,med nye løpesko. Imorgen blir det styrke i treningsrommet før det blir avreise hjemover.

høst. Det går i mye lange turer,ispedd noen spinningtimer og styrketrening for tiden. Deilig å utnyt

727961-1-1286896991055.jpg
høst. Det går i mye lange turer,ispedd noen spinningtimer og styrketrening for tiden. Deilig å utnytte sollyset så lenge det varer.

høsttur i regnet. Jeg fikk en plutselig forkjølelse igår heldigvis etter styrkeøkten på sats. Idag h

727961-1-1286378501357.jpg
høsttur i regnet. Jeg fikk en plutselig forkjølelse igår heldigvis etter styrkeøkten på sats. Idag har jeg vært hjemme og mirakuløst nok faktisk blitt helt frisk, håper at formen holder seg så jeg får tatt en spinning imorgen tidlig:-)

styrketrening og frisk luft. Idag var jeg på styrketime på sats,men den beste instruktøren av dem al

727961-1-1285874030327.jpg
styrketrening og frisk luft. Idag var jeg på styrketime på sats,men den beste instruktøren av dem alle:-) virkelig verdt å stresse fra jobben for å rekke. Etterpå gikk jeg tur i det flotte høstværet:-)

høstvær. Etter en forholdsvis aktiv langhelg i alpene tok jeg en hviledag igår, gikk en lang kveldst

727961-1-1285691805101.jpg
høstvær. Etter en forholdsvis aktiv langhelg i alpene tok jeg en hviledag igår, gikk en lang kveldstur istedet. Idag ble det en styrkeøkt etter jobb,brukte apparater og tok rygg, skuldre, bryst,armer, lår, rumpe og mage, ja det blir vel hele kroppen det:-) nå skal jeg gå en time ute i det nydelige høstværet:-)

Blogg. Hotelltrening. Etter en alpetur med bare nedoverbakker(vi tok heis opp) og min forkjærlighet

727961-1-1285335610532.jpg
727961-1-1285335611900.jpg
Blogg. Hotelltrening. Etter en alpetur med bare nedoverbakker(vi tok heis opp) og min forkjærlighet til hotell-treningsrom tok jeg en lett økt med ellipsemaskin og styrke for overkroppen i ettermiddag. Utsikten mot fjellene er det ingen ting å si på! Og nå er det snart klart for massasje..

Heftig i alpene. Solen skinner og fjellene er majestetiske. Helt fantastisk. Man kan velge mellom ne

727961-1-1285318212853.jpg
727961-1-1285318213303.jpg
727961-1-1285318213756.jpg
Heftig i alpene. Solen skinner og fjellene er majestetiske. Helt fantastisk. Man kan velge mellom nesten klatring til vandring på traktorveier.

change in plans. Blir powerwalk i frognerparken med styrke hjemme istedet for sats. Får frisk luft o

727961-1-1285168835545.jpg
change in plans. Blir powerwalk i frognerparken med styrke hjemme istedet for sats. Får frisk luft og en glad hund på kjøpet :-)
Les mer i arkivet » Januar 2011 » Oktober 2010 » September 2010
Løpejenta

Løpejenta

29, Oslo

Jeg er en jente på 29 år i Oslo som blogger om min trening. Dette er først og fremst for å kunne loggføre treningen min og for å se hvordan jeg utvikler meg og hva jeg kan gjøre bedre. Etterhvert vil jeg sette opp mål og delmål med treningen, det kan være løp, sykkelritt eller skirenn. Småting fra hverdagen, utenom treningen, kan også forekomme.

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits