En typisk gravid treningsuke



 

Her er hva jeg typisk gjør av trening en uke nå som jeg er gravid og magen vokser:

Mandag: Fri
Tirsdag: Spinning + litt styrke
Onsdag: Gravidyoga. Kanskje en halvtimes svømming før timen.
Torsdag:Fri/trening med venninne?
Fredag:Løp/Ellipsemaskin 30 minutter + styrke
Lørdag:Fri
Søndag:Spinning/Ellipsemaskin + litt styrke

I helgene blir det gjerne langrennsturer om jeg er på fjellet. Da går jeg kanskje to timer, men i ganske rolig tempo, og jeg er blitt en pyse i nedoverbakkene ;)

Jeg trener altså minst tre ganger i uken, pluss gravidyogaen på onsdager.

Ettersom man ikke skal ta så hardt i når man er gravid (jeg holder pulsen på maks 150), kan det lett bli litt kjedelig, så jeg passer på å gå på spinningtimer som er supermotiverende, også har jeg altså trappet opp styrketreningen.

Viktig med styrke for bein, rumpe, rygg, bryst, skuldre og armer (som stort sett egentlig er hele kroppen?!?!) Jeg trener faktisk også magen, magemuskelene er jo stort sett lagt seg på siden av magen, så det går fint med noen halvhjertede side-situps, samt planken :) ser også at man kan gjøre situps på ball, så det får jeg vel prøver fremover.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Løpejenta

Løpejenta

29, Oslo

Jeg er en jente på 29 år i Oslo som blogger om min trening. Dette er først og fremst for å kunne loggføre treningen min og for å se hvordan jeg utvikler meg og hva jeg kan gjøre bedre. Etterhvert vil jeg sette opp mål og delmål med treningen, det kan være løp, sykkelritt eller skirenn. Småting fra hverdagen, utenom treningen, kan også forekomme.

Kategorier

Arkiv

hits